اعلام بار بندر امیر آباد

اعلام بار نوامبر 11, 2016

اعلام بار بندر امیر آباد

امیرآباد نام بندری ترانزیتی واقع در شمال بهشهر استان مازندران می باشد ؛ این بندر  در سال ۱۳۷۶ در فاصله ی ۵۵ کیلومتری از شهر ساری در سه فاز با ۳۴ اسکله طراحی شده‌ و با وسعت  یک هزار هکتار ، به شبکه ریلی ایران  متصل است.

بندر امیر آباد در زمینه ترانزیت کالا و محموله های سوختی ،در ســال ۱۳۸۰، فعالیت خود را با واردات کالا آغاز و در سالهای بعد در زمینه واردات (قطعی و موقت)، صادرات (قطعی و موقت)، ترانزیت خارجی (مبداء و مقصد)، ترانزیت داخلی (مبداء و مقصد)، کارنه تیر (مبـداء و مقصد) و مرجوعی فعالیتش را وسعت بخشید و نیز گمرک مذکور به لحاظ وجود منطقـه ویــژه اقتصادی امیرآباد، مجوز انجام تشریفات گمرکی منطقه ویژه مذکور را اخــذ نمــوده است و در زمینه ی ترانزیت به کشورهای همسایه پیشرفت قابل توجهی را بدست آورده است.

راه‌هاى ارتباطى بندر امیر آباد عبارتند از راه های زمینى: محور اصلى سارى – گرگان و بهشهر – نیروگاه (بهشهر – گلوگاه – دامغان) و راه‌هاى ارتباط دریائى:  با همه ی کشورهاى آسیاى میانه و شوروى سابق و راه‌هاى هوائى از طریق فرودگاه نظامی، فرودگاه دشت‌ناز سارى که فاصله کمى با بندر دارد.

وجود اسکله های فعال ، موقعیت مناسب، راه آهن، پالایشگاه نفت و وسعت محوطه های پشتیبانی،باعث شده که بندر امیرآباد به عنوان منطقه ای ویژه به مهمترین  و بزرگترین بندر در شمال کشور و بندری استراتژیک جهت انجام مبادلات کالا بین ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و آسیای میانه و قفقاز معرفی شود.

بندر امیر آباد از تهران ۳۳۰ کیلومتر فاصله دارد که این منطقه توسط جاده آسفالته و خطوط هوایی و راه آهن از طریق ساری به سایر نقاط کشور متصل می شود.

بندر امیرآباد با پتانسیل های بالقوه ی خود، پایلوت کریدور شمال به جنوب کشور و نیز به عنوان پایلوت ترانزیت غلات در شمال کشور مطرح است.

بندر امیر آباد با بنادری چون بندر ترکمنستان، بندر اکتائو در قزاقستان، بندر آستاراخان و بندر باکو آذربایجان داد و ستد داشته و به بزرگ ترین نیروگاه بخار مازندران و کارخانه کشتی سازی صدرا و پایانه نفتی شمال نیز دسترسی دارد.

در گذشته قبل از تشکیل کریدور ارتباطی شمال ـ جنوب ، صاحبان کالا و بازرگانان حوزه خلیج فارس و هند ، برای فرستادن کالاهای خود به اروپای مرکزی ، شمال اروپا و روسیه ، عموماً از مسیر دریا و آبهای آزاد استفاده می کردند به گونه ای که  دراین شیوه حمل ، کالاها از طریق اقیانوس هند ، دریای عمان ، خلیج عدن ، دریای سرخ و کانال سوئز به دریای مدیترانه راه می یافت و کالاهایی که مقصد نهایی آنها جنوب روسیه و اوکراین بود از طریق دریای سیاه به بندر اودیسا و کالاهایی که مقصد آنها اروپای شمالی و شمال روسیه است ، با گذر از تنگه جبل الطارق ، اقیانوس اطلس ، دریای مانش و دریای بالتیک به شمال اروپا ، هلسینکی و یا بندرسن پترزبورگ انتقال می یافتند که این شیوه حمل ، برای تبادل کالاهای تجاری بین کشورهای حوزه اقیانوس هند و شمال اروپا ، شیوه ای بسیار زمان بر و پرهزینه بود و که هم اکنون استفاده از مسیر کریدور شمال ـ جنوب می تواند صرفه اقتصادی زیادی در زمان و هزینه حمل کالا برای این کشورها در پی داشته باشد.

کریدور مهم و ارتباط دهنده ی شمال ـ جنوب ، موجب برقراری ارتباط تجاری و ترانزیتی کشورهای شمال اروپا ، منطقه اسکاندیناوی و روسیه با سایر کشورهای اروپایی ، از طریق عبور از قلمرو ایران و با استفاده از بنادر ایران در خلیج فارس ،‌ تا حوزه اقیانوس هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا می شود.

ازطریق  این مسیر ، بخش وسیعی از کشورهای آسیایی و اروپایی می توانند به مبادله کالاهای تجاری خود با استفاده از امکانات ارتباطی این کریدور در کمترین زمان ممکن بپردازند.
از ویژگی های بسیار مهم  و قابل توجه کریدور شمال – جنوب می توان به کاهش زمان و هزینه حمل ونقل اشاره کرد که از طریق آن، کشورهای آسیایی و اروپایی می توانند کالای خود را با سرعتی حدود دو برابر در مقایسه با مسیر کانال سوئز مبادله کنند که این امر با توجه به ایجاد کشورهای جدید در منطقه آسیای میانه و نیز شکل گیری بازارهای جدید جهانی در حوزه اقیانوس هند و خلیج فارس ، برای هر دو قاره آسیا و اروپا دارای اهمیت فراوانی است ،این کریدور که بخش مهمی از آن از خاک ایران می گذرد.

بندر امیر آباد

درحال حاضر مهمترین و مناسبترین حلقه ترانزیت کالا بین آسیا و اروپا به شمار می رود که از بندر بمبئی آغاز و از طریق دریا به بندرعباس درجنوب ایران متصل می شود و پس از آن در داخل خاک ایران کالاها بوسیله حمل و نقل جاده ای و یا ریلی به بنادر شمال کشور یعنی بندر انزلی و بندر امیرآباد انتقال می یابند و سپس از طریق دریای خزر به بنادر آستاراخان و لاگان روسیه حمل می شوند که در این میان با تکمیل راه آهن قزوین ـ آستارا در قلمرو ایران ، امکان دسترسی جاده ای و ریلی به کشورهای منطقه قفقاز و روسیه نیز میسراست و  هزینه حمل کالاهای ترانزیتی میان کشورهای حوزه اقیانوس هند و شمال اروپا از طریق مسیر کریدور شمال ـ جنوب تا حدود ۳۰% نسبت به مسیرهای سنتی موجود ارزانتر است و کشورهای جنوب شرقی آسیا ، آسیای مرکزی ، خاورمیانه ، حوزه اقیانوس هند و خلیج فارس و نیز شمال اروپا با پیوستن به کریدور حمل و نقل بین المللی شمال ـ جنوب که ازجمله کریدورهای چندوجهی است ،‌ می توانند از مزایای آن در حمل و نقل سریع و ارزان کالاهایشان بین آسیا و اروپا استفاده کنند،تقاطع های متعددی با کریدورهای مختلف بین آسیای میانه و اروپا ازجمله تراسکا و آلتید ازجمله مزایای مهم این کریدور ویژه ی جهانی است که کارایی آن در حمل ونقل بین المللی به خوبی آشکار است.

استان مازندران با موقعیت مناسبی دارای چهار گمرک در شهرهای نوشهر، فریدونکنار، امیرآباد و ساری است که بیشترین حجم صادرات و واردات به این استان مربوط به  بندرمجهزامیرآباد می باشد.

عمده ترین کالاهای ترانزیتی غیرنفتی از بندر امیر آباد شامل انواع سنگ؛ تزئینی ، ساختمانی ، گرانیت و مصنوعی ، کالای کانتینری و محصولات کشاورزی هستند و از عمده ترین کالاهای ترانزیتی نفتی نیز می توان بنزین ، گازوئیل و مازوت را نام برد.

۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی و زیرساختهای حمل و نقل مدرن چندوجهی و اسکله رو – رو ریلی و کامیون از ویژگی های تنها بندر شمال یعنی بندر امیرآباد است که که به راه آهن سراسری نیز متصل می باشد .

در منطقه ی ویژه ی اقتصادی بندر امیر آباد،محموله های ترانزیتی از کشورهای حاشیه دریای خزر در بندر امیرآباد تخلیه و توسط تانکرهای حمل مواد سوختی و یا از طریق خط راه آهن سراسری به کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان با سرعت و اطمینان از سلامت کالا ترانزیت می‌شوند.این بندر دارای مجهزترین تجهیزات جهت تخلیه و

بارگیری انواع کالا است.

با اعلام بار بندرامیر آباد با وجود سیستم حمل و نقل دریایی ، جاده ای ، ریلی و هوایی (حمل و نقل چند وجهی ) بستری مناسب جهت ترانزیت کالا فراهم شده است.

جایگاه ویژه ی این بندر در تجارت بین الملل باعث شده که که با اعلام بار بندرامیرآباد،در کمترین زمان ممکن مناسب ترین روش ترانزیت کالا انتخاب شود.

با اعلام بار بندرامیر آباد درمسیر پر تردد کریدور شمال – جنوب ،محموله و بارهای ترانزیتی در اسرع وقت با پیشنهادهای مناسب ،پاسخ داده خواهند شد.

اعلام بار بندرامیرآباد، روشی آسان جهت اعلام بار برای جابه جایی از طریق سایت آی ترابر می باشد.

صاحبان کالا و محموله ها از طریق اعلام بار بندرامیرآباد،بار خود را در معرض دید شرکت های حمل ونقل از سراسر کشور قرار می دهند.

اعلام بار بندر امیرآباد راهی کم هزینه برای بدست آورون سرویس های خدماتی مناسب برای حمل کالا ها در کمترین زمان ممکن می باشد .

رانندگان متعهد و شرکت های معتبر در زمینه ی حمل ونقل ،با اعلام بار بندرامیر آباد آماده ی خدمت رسانی برای جابجایی یا ترانزیت محموله های مختلف به نقاط مختلف کشور یا نقاط برون مرزی می باشند .

 
کانال حمل بار

۲ پاسخ ها به “اعلام بار بندر امیر آباد”

  1. با سلام
    بدین وسیله از زحمات همه عزیزان تشکر ویژه دارم

    زنده باشید

  2. با سلام اینجانب بچه بهشهرم قرار است آکسور۱۸۴۳ مونتاژ ایران بخرم تریلی کمپرسی خواستم راجع به وضعیت بار بندر راهنمایی فرمایید
    ممنونم

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.