چرا آی ترابر؟

صنعت حمل بار کشور به دلیل نبود یک راهکار مناسب و بهینه در زمینه اعلام بار، دارای نواقص و کاستی های متعددی می باشد. بخش های تولیدی و صنعتی همیشه مشکلات و شکایت های زیادی در حمل سریع و به موقع بار خود دارد.
از طرفی ناوگان حمل باری کشور نیز درد سر های بی پایانی در پیدا کردن بار مناسب دارد و همین امر موجب توزیع ناعادلانه بار میان شرکت ها و رانندگان فعال در حوزه ی حمل بار کشور شده است.
در این میان، در صنعت جابجایی بار، خصوصی‌ترین بخش اقتصاد کشور حمل‌ و ‌نقل جاده‌ای است به طوری که حدود پانصد هزار کامیون‌دار در این بخش مهم اقتصادی فعالیت می کنند که نزدیک به ۸۰ درصد این ناوگان مستقل تک واحدی هستند و حدود یک در‌صد را نیز بخش‌های دولتی، نظامی و انتظامی تشکیل می دهند. از این رو در حقیقت به جای شرکت های خصوصی بار باید بگوییم دلالان بار، زیرا با وجود حمایت های پرهزینه ی دولت از بخش خصوصی در جهت مدیریت و سامان بخشیدن به این صنعت و توزیع عادلانه بار میان رانندگان و شرکت های باربری، پول‌های کلانی به صورت وام در اختیار بعضی از شرکت‌های حمل و نقل قرار گرفت تا آنها با خرید کامیون نقش واقعی در صنعت حمل‌ و نقل ایفا کنند اما این شرکت‌ها بعد از خریداری کامیون آنها را به رانندگان با سودی بالاتر از سود وام مأخوذه و شرایط کاری(‌مثلاً شش سرویس از بندر به تهران اجباری) و اخذ کمیسیون‌های بالاتر از نرخ مصوب از این رانندگان واگذار کردند که علاوه بر استثمار این رانندگان نظم صنعت حمل‌ و نقل ملی را برهم زدند و تابلوی اعلام بار را بی‌هویت کردند، به گونه ای که در خطوط پر تردد حمل و نقلی همواره اعتصاب هایی از سوی کامیون دارها به علت بی سامانی های ایجاد شده برپا می شود.
از دیگر پیامدهای عدم اعلام بار می توان به بومی گرایی در اکثر مراکز بار کشور نظیر بندر‌عباس و سایر بنادر و مبادی تولیدی بزرگ نظیر کارخانجات فولاد که باعث ایجاد انحصار‌گرایی و رانت‌ اطلاعاتی در مقدار و چگونگی بار شده و سبب نارضایتی رانندگان سراسرکشور شده است،اشاره کرد که این امر نیز خود سبب دلسردی و بی نظمی های بسیاری در این صنعت شده است.
دریافت کمیسیون‌هایی بالاتر از نرخ مصوب توسط شرکت‌ها واسطه با عنوان خرج بار، خرج حواله، انبارداری و ….نیز باعث افزایش کاذب قیمت های حمل و نقل و رساندن سودهای کلان به جیب دلالان و نه رانندگان ناوگان حمل شده است.
استفاده ی آسان و سریع از سرعت دنیای مجازی در اعلام بار ، متاسفانه فعالان بخش حمل کالا کشور در این زمینه کم کاری های بسیاری دارند و عملا ازفناوروی پر سرعت اینترنتی و موبایلی اطلاعات در جهت دریافت بارهای آماده ی حمل استفاده نمی کنند که دلیل اصلی آن را نیز می توان عدم آگاهی از مزیت های فراوان اعلام بار اینترنتی دانست ،زیرا که با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و اینترنت پرسرعت برا همه و در همه مکان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند و با استفاده ی یک یا چند بار راننده به راحتی در خواهد یافت که اعلام بار لحظه ای و دریافت آن از طریق کانال اعلام بار چقد ساده ،راحت، کاربردی و شفاف است.
موارد اشاره شده بخشی از مشکلات صنعت حمل بار کشور است که در کنار هم باعث ایجاد نابسامانی در این صنعت شده است،اما راهکارهایی که برای این معظلات در سایت آی ترابر با اعلام بار ،مطرح می شود باعث می شود که این عدیده مسائل در جهت ساماندهی امر صنعت باربری کشور پیش رود زیرا که با اعلام بار اینترنتی نوبت‌زنی به صورت اینترنتی و بدون حضور فیزیکی راننده و کامیون انجام می شود که از حضور راننده کامیون در پایانه و تجمع ایشان و کامیون‌ها جلوگیری می شود که در نهایت کاهش هزینه‌های حضور در پایانه‌ها و هزینه رفت و آمد را در پی خواهد داشت.
تعیین کرایه بر اساس فاصله حمل و نقشه مسیر حرکت نیز می تواند از ایجاد قیمت های غیرواقعی متناسب با هرینه حمل بار جلوگیری کند که این امر نیز با قیمت شفاف از طریق اعلام بار در سایت آی ترابر به خوبی محقق می گردد.
آی ترابر با با اعلام بار و قرار دادن اطلاعات کامل حمل در پنل کابردی خود ،رانندگان و شرکت های حمل ونقل را به سرعت از وجود محموله ی باری باخبر ساخته که این امر موجب تهیه برنانه ریزی برای هر دو در این زمینه می شود و بدین صورت دیگرشاهد کامیونی خالی در مسیر برگشت نخواهیم بود.
آی ترابراز طریق اعلام بار با شفاف سازی قیمت های قانونی و استاندارد متناسب با هزینه ی حمل،در جهت شکوفایی اقتصاد عرصه ی حمل ونقل گامی نو برداشته است زیرا که ما در آی ترابر معتقدیم که کمک به اقتصاد صنعت حمل ونقل کشور در واقع کمک به سودآوری و فعالیت خودمان در این عرصه ی ملی است.

 

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.