اعلام بار مشهد

اعلام بار نوامبر 8, 2016

اعلام بار مشهد

معرفی شهر مشهد

شهرمشهد مرکز استان خراسان رضوی است ،این کلان‌شهر در شمال شرقی ایران قرار دارد.با مساحت ۳۲۸ کیلومتر مربع ، مشهد دومین شهر پهناور ایران بعد ازتهران است.همچنین برطبق سرشماری سال ۱۳۹۰ مشهد با جمعیت ۲٬۷۶۶٬۲۵۸ نفری، دومین شهر پرجمعیت پس ازتهران می باشد.مشهد به دلیل وجود حرم پر برکت هشتمین امام شیعیان، پذیرای ۲۷ میلیون زائر داخلی در سال  و بیش از دو میلیون زائرخارجی است.

مشهد در میان رشته کوه‌های هزارمسجد و بینالود واقع شده،از طرفی در حوزه ی آبریز رودخانه کشف رود و دشت مشهد نیز قرار دارد.

از سال ۱۳۸۸ مشهد ،به عنوان «پایتخت معنوی ایران» رسما اعلام و انتخاب شد. علاوه بر این،عنوان «پایتخت فرهنگ اسلامی» برای مشهد در سال ۲۰۱۷ نیز برگزیده

شده‌است.

راه های ارتباطى در هر منطقه شامل خط راه‌آهن، جاده‌ ی زمینى و ارتباط هوایی است. استان پهناور خراسان به علت هم جواری با مرز مشترک شمالى جمهورى ترکمنستان و از سمت شرق با کشور افغانستان و از جنوب با سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد و از سمت شرق با استان‌هاى اصفهان، سمنان و مازندران حائز اهمیت مى‌باشد.این استان همچنین از جهت ارتباط با کشورهاى همسایه به سبب جنبه‌هاى فرهنگی، مذهبی، اقتصادى و غیره از موقعیت خاصى برخوردار است.

مشهد با دارا بودن ۱۳ منطقه ی شهرداری
،دارای یک فرودگاه بین‌المللی، یک ایستگاه راه‌آهن و سه پایانه مسافربری است که ارتباط آن را با دیگر شهرهای کشور ممکن می‌سازد. حمل و نقل  و جابجایی داخلی مشهد،به وسیله ی  تاکسی‌ و اتوبوس‌ و قطار شهری انجام می‌شود. اقتصاد مشهد به گردشگری مذهبی – سیاحتی بر محوریت حرم امام رضا (ع) متکی است. بعلاوه مراکز تجاری و امکانات پزشکی مجهز و بزرگ سبب رونق گردشگری تفریحی – سلامت درشهر مشهد  شده‌است.

مشهد موقعیت جغرافیایی خاصی در منطقه ی مرزی بین شمال و جنوب استان خراسان دارد.

اقتصاد مشهد بیشترین تمرکز را بر روی زعفران، زرشک، نبات، آجیل ، خشکبار ، چرم صنعتی و فرشبافی دارد. زائران حرم رضوی و گردشگران خارجی از مهم ترین منابع درآمدزایی مشهد محسوب می شوند. به نحوی که  صنعت هتلداری، یکی از صنایع درآمدزای این شهر عنوان می‌شود و بیش از نود درصد توریست هایی که به کشور سفر می‌کنند، از مشهد بازدید می‌کنند.

صنایع غذایی، پوشاک، چرم، تولید مصالح ساختمانی، صنایع فلزی ، صنایع دستی،نساجی ،شیمیایی و کانی غیرفلزی ،صنایع قطعه سازی و فولاد از جمله صنایع توسعه یافته در مشهد هستند.

از قطب‌های مهم و اصلی تولید چرم در کشور ،شهر مشهد است که کارخانه‌ ی چرم مشهد نیز در این شهر قرار دارد.
از طرف دیگر در چندین سال اخیر‌ سرمایه‌گذاری در بخش پروژه‌های کلان اداری،تجاری در مشهد رونق خوبی یافته‌است.

مشهد به سبب همسایگی با کشورهای آسیای میانه و موقعیت پر رونق صنعتی،سالانه میزبان تعداد زیادی از نمایشگاه بین‌المللی است که درحال حاضر بزرگ‌ترین و فعال‌ترین نمایشگاه بین‌المللی تجاری بعد از نمایشگاه بین‌المللی  تهران ، نمایشگاه بین‌المللی تجاری مشهد می

باشد.

قطار سبک شهری LRT درجابه جایی درون شهری مشهد بکار برده می شود، که در این میان فقط مشهد است که از این نوع حمل ونقل در ایران استفاده می کند .

فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد، دارای مسیرهای پروازی داخلی و خارجی متعددی است.

بعد از فرودگاه بین‌المللی مهرآباد ، فرودگاه مشهد دومین فرودگاه پر رفت‌وآمد است که از نظر تعداد پروازهای ورودی و خروجی روزانه، دارای مقام اول در کشوراست.
۱۴ شرکت داخلی و ۱۶ شرکت خارجی به فرودگاه بین‌المللی مشهد پرواز داشته و ظرفیت این فرودگاه سالانه حدود ۸ میلیون مسافر داخلی و خارجی است و در کل شهر مشهدسالانه  ۲۵ میلیون مسافر داخلی و خارجی را پذیرایی می کند.

ایستگاه راه‌آهن شهرمشهد

راه‌آهن خراسان دارای حوزه ی استحفاظی وسیعی است که از ایستگاه مشهد تا نقاب به طول ۲۷۲ کیلومتر 《دو خطهٔ رفت و برگشت ۵۴۴ کیلومتر》 و از ایستگاه فریمان به ایستگاه سرخس به طول ۱۵۹ کیلومتر و تا مرز ۱۶۵ کیلومتر است که جمعاً در حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است. خط راه آهن مهم و سراسری مشهد-سرخس-تجن در بخشی از مسیر جاده تاریخی ابریشم با حضور سران یازده کشور منطقه و مقامات عالی رتبه ۴۵ کشور جهان در سال۱۳۵۷،راه اندازی شد که  با راه اندازی از این خط راه آهن، کشورهای آسیای میانه به  مهم ترین و اقتصادی‌‌ترین راه برای تبادلات اقتصادی خود با خارج از مرزهای خود دست یافتند.

با راه اندازی این خط راه آهن، مسیر حمل و نقل تجارت جهانی از ۲۱هزار کیلومتر راه آبی برای تبادل بین شرق و غرب جهان به حدود ۱۲هزار کیلومتر راه زمینی کاهش یافته است.علاوه بر این، برای تسهیل دررفت و آمد بسیاری از مهاجران افغانستانی واقع در مشهد  و همچنین تسهیل در ارتباط بین کشورهای آسیای مرکزی، راه آهن مشهد-هرات به بهره‌برداری خواهد رسید.

ایستگاه راه آهن مشهد دارای ۲ ایستگاه باربری و مسافربری است ک دارای  ۷ خط اعزام مسافر و خط مربوط به ایستگاه باری و خطوط تخلیه و بارگیری در محوطه ی گمرک و خطوط تعمیرات را شامل می شود که این ایستگاه  در ضلع شمالی شهر قدیم مشهد و در فاصلهٔ ۲ کیلومتری از حرم رضوی واقع شده است.

مشهد با شهر هایی چون کوالالامپور مالزی، نجف عراق ، مزارشریف افغانستان،لاهور پاکستان، ارومچی، سین‌کیانگ چین، کراچی پاکستان، سانتیاگو د کمپوستلا اسپانیا، کربلا عراق، مونیخ آلمان،میلان ایتالیا،فرزنو آمریکا که ۱۱ شهر می باشند پیمان خواهرخواندگی امضا کرده است.

فاصله ی شهر مشهد با شهرهای مهم و بزرگ کشور چون اصفهان ۱۲۲۲کیلو متر ،اهواز ۱۷۶۸،تبریز ۱۴۳۲،تهران ۸۹۴،رشت ۱۰۶۷، شیراز ۱۳۷۴، کرمانشاه ۱۴۸۰ کیلومتر خط زمینی می باشد.

محصولات صادراتی مشهد شامل صنایع دستی چرمی، چوبی، بافت ‌های داری و غیر داری مثل گلیم، شوماک و نمد، محصولات نساجی، سفال و سرامیک، آبگینه، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و زیورآلات سنتی است که ارزش دلاری هر یک به‌ترتیب بافته‌های داری و غیرداری با ۳۵۴هزار و ۹۸۴ دلار ارزش، صنایع چوبی با ۱۷۳هزار و ۸۸۸ دلار و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی با ۱۰هزار و ۹۶۱ دلار بیشترین ارزش صادراتی را دارند؛ در این حوزه یعنی صادرات صنایع دستی، آمار و ارقام مستندی وجود ندارد زیرا که بخش زیادی از صنایع دستی چون سنگ‌ها و زیورآلات قیمتی به‌صورت چمدانی از مشهد خارج می‌شود.

مشهد به سبب وجود منابع معدنی گوناگون و تمرکز مراکز تولیدی و صنایع خوراکی، نساجی، برق، الکترونیک، شیمیایی، دارویی، سلولزی و صنایع دیگر فلزی و غیر فلزی، بویژه صنایع دستب دارای از اهمیت بسزایی برخودار است و صنایع دستی زیبا و مهم مشهد از جمله فرش بافی، شعربافی، نمدمالی، پوستین دوزی، سنگ تراشی، قلمزنی روی سنگ، سفالگری، سبد و حصیربافی، فرآورده‏های چوبی، فلزی و نقاشی روی چرم، مورد توجه بسیاری از زائران و مسافران از سرتاسر کشور و حتی خارج از کشور است.

صنعتی ترین قسمت استان خراسان شهر مشهد است که بیشترین و مهم ترین فعالیتهای اقتصادی در بخش کشاورزی، صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، نساجی و پوشاک را دارد.اساسی ترین بخش صنعت مشهد فعالیت صنایع غذایی است که مشهد در صنعت قند کشور مقام حائز اهمیتی دارد و از صادرات عمده مشهد به خارج، قند تولیدی این شهر است. دومین قطب خودرو سازی در ایران در حال حاضر مشهد است.

وجود صنایع صادراتی،صنایع کاربردی و تولیدی و مواد اولیه کارگاه ها و راه های ارتباطی همه جانبه و سریع برای خروج و جابه جایی کالا در داخل و خارج از شهر مشهد باعث شده که با اعلام بار مشهد،در کمترین زمان ممکن بهترین وسیله ی حمل کننده ی بار مورد نظر یافت شود.

اعلام بار مشهد

اعلام بار مشهد از طریق بازار آنلاین سایت آی ترابر،پنلی کاربردی و آنلاین برای دست یابی سریع و کم هزینه به شرکت های معتبر حمل ونقل و حمل بار خود به مقصد با صحت و سلامتی است.

اعلام بار مشهد گامی نو در حمل ونقل بار اعلامی از سراسر کشور است که به راحتی می توان بار موردنظر را با وسایل سبک و سنگین از طریق راه های ارتباطی به مشهد رساند یا از شهر مشهد خارج کرد.

موقعیت صنعتی مشهد و نیز ورود مسافران و گردش گران خارجی باعث شده که همواره کالاهای زیادی از این شهر خارج شود که در این میان با اعلام بار مشهد می توان کالاها را از طرق مختلف راه های جاده ای،هوایی و نیز ریلی به مقصد رساند.

اعلام بار مشهد ،خدمتی آنلاین با استفاده از سرعت بروز دنیای مجازی است که با خود دقت،کارایی،اطمینان و به صرفه بودن را همراه دارد.

می توان با اعلام بار مشهد، از سراسر کشور منتظر خدمات سریع و مناسب شرکت های حمل ونقل با کمترین  قیمت ها بود .

اعلام بار مشهد می تواند راهی کم هزینه در کوتاه ترین زمان ممکن را برای جابجایی بار و محموله های سبک وسنگین تمام هموطنان در داخل وخارج کشور باشد.

با اعلام بار مشهد ،می توان از  طریق راه های زمینی،هوایی و ریلی به سرعت بار خود را توسط شرکت های حمل ونقل مختلف با اطمینان از سلامت کالا به مقصد رساند و از دردسرهای جستجوی وسیله ی حمل ونقل مناسب رهایی یافت.

سرعت عمل،دقت،اطمینان و حداقل هزینه ی حمل ونقل هدف ما در سایت آی ترابر است.

کانال حمل بار

۳ پاسخ ها به “اعلام بار مشهد”

  1. ارسال بار صادراتی از مشهد تهران بندرعباس شیراز به کلیه نقاط دنیا از طریق جاده و هوایی و دریایی و ریلی و ترکیبی

    • علی برومند در مارس 19, 2019 @ 7:37 ب.ظ

      من راننده هستم با کامیونت شیش نیم تن الوند بار های مشهد به تمام نقاط کشور داشتین زنم بزنید ۰۹۱۵۵۱۹۰۳۰۸

  2. باسلام بار ذرت علوفه اب دارم از فریمان به تربت حیدریه تنی ٣٨ هزار تومن ترجیحا کمپرسی تریلی و تک و ده چرخ تلفن ٠٩١۵۵٢٨٠٠٢٨

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.