اعلام بار بندر شهید رجایی

اعلام بار نوامبر 16, 2016

اعلام بار بندر شهید رجایی

بندر شهید رجایی در استان هرمزگان با وسعت ۴۸۰۰ هکتار، در فاصله ۲۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در سال ۱۳۷۶ با تصویب هیئت وزیران طراحی شد.

این بندر به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از ظرفیت پذیرش سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون تن کالا برخوردار است،مجهز بودن بندر شهید رجایی از ۳۶ پست اسکله،  با در اختیار داشتن بزرگترین و پیشرفته ترین ترمینال کانتینری ایران و ظرفیت ۸/۵ میلیون TEUکانتینر در سال ،حجم گسترده ای از عملیات جابجایی کالای عمومی خصوصاً محصولات فولادی ، فله خشک ، فله مایع  و فرآورده های نفتی خام را  فراهم می سازد.

بندر تجاری شهید رجایی ، با برخورداری از  موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی در نزدیکترین نقطه به تنگه هرمز و دهانه ورودی خلیج فارس، به دلیل  فاصله کوتاه از مسیر اصلی تردد بین قاره ای کشتی ها ، با قرار گرفتن در محل تلاقی کریدور ترانزیتی شمال- جنوب ، مهمترین دروازه واردات و صادرات جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود که می بایستی در رقابت با بنادر تجاری و فعال دنیا با توسعه و گسترش فعالیت های اقتصادی در زمینه ی ترانزیت کالا،جایگاه ویژه ای در رتبه بندی برترین بنادر دنیا از آن خود کند.

گمرک بندر شهید رجایی با بیش از ۸۰ بندر جهان در ارتباط است که از این طریق ۵۵ درصد تجارت خارجی کشور تامین می شود.

این بندرعظیم با ظرفیت های بالقوه ی خود ،به بعنوان دروازه  واردات وصادرات و تنظیم کننده نبض اقتصاد کشور ، طی سالهای اخیر حرکتی را برای جهانی شدن و گرفتن سهم بیشتری از حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی آغاز کرده و برای ایستادن در رتبه اول بنادر منطقه در افق چشم انداز ۲۰ ساله کشور، برنامه های با هدف توسعه و افزایش کارایی و ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بندر به اجرا درآمده که نتیجه ی آن جذب بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه بخش خصوصی دراین بندر بوده که در جهت گسترش و توسعه ی همه جانبه ی موقعیت اقتصادی و جهانی بندر به کار

گرفته شده است.

بندرشهید باهنر،قشم ،بندر کیش و بنادر لنگه از جمله بنادر تابع بندرشهید رجایی هستند.

از مهمترین کالاهای صادراتی بندر شهید رجایی می توان به آهن آلات ساختمانی، اسلب استیل، شمش آلومینیوم و مس، گنداله و رول و ورق آهن اشاره کرد.

به صورت روزانه تردد کشتی های حامل محصولات فولادی در بندر شهید رجایی انجام می شود که شرکت ها در حال حاضر بجای صادرات مواد خام بر روی  صادرات فرآورده های مواد معدنی تمرکز کرده اند.

از جمله عوامل مهم و تاثیرگذار در جذب و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران در بخش صادرات غیرنفتی را می توان تجهیزات پیشرفته بندری و دریایی، شبکه های بانکی، بیمه، و آی تی عنوان کرد که در بخش صادرات سرمایه گذاری ،بدون پرداخت سود و عوارض گمرکی و با معافیت های مالیات بر ارزش افزوده صورت می پذیرد.

بندر ترانزیتی شهید رجایی به‌دلیل وسعت مناسب ۵۰ کیلومتری خطوط ریلی ، اتصال به شبکه سراسری ریلی و حضور در کریدور شمال-جنوب به‌عنوان یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه محسوب می شود که در این میان استفاده از پتانسیل های  بیشمار حمل ونقل ریلی زمینه ساز رشد اقتصادی و بین المللی بندر خواهد داشت.

اعلام بار بندرشهید رجایی،از جمله اعلام بار هایی خواهد بود که با توجه به رونق بسیار صنعت حمل ونقل و ترانزیت کالا در این بندر در کمترین زمان ممکن از سوی شرکت های حمل ونقل معتبر پاسخ داده خواهد شد.

اعلام بار بندر شهید رجایی،ساده ترین راه برای اعلام بار ومحموله های محتلف صاحبان کالایی است که می خواهند با اطمینان بارهای خود را به مقصد یا مبدا از این بندر جابه جا کنند.

اعلام بار بندر شهید رجایی جهت ورود یا خروج به  بزرگترین بندر تجاری کشور به دلیل پر تردد بودن همواره دارای شرکت های آماده و حاضر به خدمت رسانی ۲۴ ساعته است.

شرکت های حمل ونقل به اعلام بار بندر شهید رجایی در کمترین زمان ممکن اعلام بار را دریافت وپاسخ می دهند.

صاحبان کالا و محموله های سبک وسنگین و انواع خرده بار ها ،در سایت آی ترابر و از طریق پنل آنلاین اعلام بار بندر شهید رجایی می توانند بار های خود را اعلام و منتظر مناسب ترین پاسخ باشند.

با اعلام بار بندرشهید رجایی،شما صاحبان محموله ها ی ترانزیتی می توانید به صورت آنلاین و لحظه ای پیشنهاد های ارائه شده از سوی شرکت های حمل ونقل را مشاهده و مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

ما در سایت آی ترابر،با اعلام بار بندر شهید رجایی به صاحبان کالا در رساندن محموله ها به مقصد در کمترین زمان و صرف هزینه مناسب یاری خواهیم رساند.

کانال حمل بار

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.