اعلام بار ترانزیت

ترانزیت نوامبر 8, 2016

اعلام بار ترانزیت

در لغت نامه ی دهخدا،معنی کلمه لاتین تزانزیت این گونه آمده است؛ تزانزیت یعنی عبور کالا از یک کشور به کشوری دیگر بدون پرداخت هزینه ی عبور.
درواقع در تعریف جامع تر ترانزیت را می توان  عبور شخص یا کالایی از یک کشور به کشور دیگر با گذشتن از مرزهای گمرکی کشور سوم نامید که در این میان از پرداخت هزینه های گمرکی و مالیات معاف است و فقط حقی به عنوان حق ترانزیت را باید پرداخت کند.
در این متن هدف ما معرفی ترانزیت کالا  است که بر این اساس دو نوع ترانزیت وجود دارد ؛

الف) ترانزیت داخلی

هنگامی است که محموله یا همان کالا از یک گمرک به گمرکی دیگر تحویل داده شود و امور ترخیص در گمرک مقصد انجام گیرد که در این صورت ترانزیت داخلی نامیده می شود.

ب) ترانزیت خارجی

این گونه ترانزیت برای ارسال کالا از کشور همسایه به دیگر کشورها  با عبوراز خاک کشور سوم انجام می شود. به عنوان مثال  کالای ترانزیتی از یک نقطه مرزى کشور ما وارد شده و درمدت زمان اعتبارپروانه از نقطه مرزى دیگر کشور خارج می شود.
چون کالاهای ترانزیتی در دسته ی کالاهای  صادراتی و وارداتی حساب نمی شوند از پرداخت عوارض، حقوق گمرکی و همچنین سود بازرگانی معاف هستند،ولی کالاهای ترانزیتی  تابع قوانین و مقررات کالاهای ترانزیتی می باشند و می بایست هزینه های گمرکی را پرداخت کنند.

با توجه به پتانسیل های مناسب کشور در زمینه  صنعت حمل ونقل ، در حال حاضر ترانزیت کالا از طریق سه بخش جاده ای،دریایی و راه آهن صورت می پزیرد.
در عبور کالاهای ترانزیتی فعال ترین مرزها در ورود کالاها در سه ماهه ابتدایی سال ۹۵ ،پایانه های مرزی پرویزخان، بندرعباس، باشماق، بازرگان و لطف آباد بوده اند که بندر امام خمینی، بندرعباس، بازرگان، لطف آباد و پایانه سرخس فعال ترین مرزهای کشور در خروج کالاهای ترانزیتی بودند.

ترانزیت جاده ای

مواد سوختی، مواد شیمیایی، انواع پنبه، لوازم خانگی و مواد غذایی بوده بیشترین کالاهای ترانزیت شده در مدت سه ماهه اول سال بوده اند  که کشورهای عراق، ترکیه و امارات بیشترین مبدا ورودی برای ترانزیت کالا بودند.در این میان سهم کامیون دارهای ایرانی از کل ترانزیت انجام شده  ۶١ درصد، عراقی ٢١ درصد، سهم کامیون دارهای ترک ٢١ درصد و مابقی سهم کامیون دار های سایر کشور ها بوده است که در این سه ماه بیش از ٣ میلیون کالا ترانزیت شد.

درآمد حاصل از یک تن ترانزیت کالا معادل درآمد حاصل از سه تن حمل و نقل داخلی   است که  این مساله اهمیت ویژه ی ترانزیت  کالا از نظر درآمد را نشان می دهد.

موقعیت خاص و راهبردی ویژه ی ایران با قرار گیری در شاهراه ترانزیتی شرق به غرب و شمال به جنوب و موقعیت ژئوپلیتیک و دسترسی به آبهای آزاد که مرکز ثقل ذخایر نفتی و گازی و کشورهای تجاری به محسوب می رود، اهمیت صنعت ریلی ایران را دوچندان کرده است به طوری جهت ایجاد انگیزه برای صاحبان کالا و توسعه ترانزیت در کشور، تخفیف های ویژه ای از سوی دولت ایران در تعرفه ترانزیت اعمال می شود،با بررسی های انجام شده در زمینه ی ترانزیت کالا مشخص شده ؛ضریبی که ایران برای کالاهای ترانزیتی در نظر می گیرد از سایر کشورهای منطقه کمتر است.

ایران می ‌تواند پل ارتباطی کشورهای محصور در خشکی آسیایی میانه، قفقاز و افغانستان با آب‌های آزاد باشد و هم می ‌تواند در مسیر دالان شمال – جنوب و میانی برقرارکننده ارتباط ترانزیتی بین کشورهای روسیه، اروپای شرقی، مرکزی، شمالی، آسیای میانه و قفقاز از یک‌سو و آسیا جنوبی ،جنوب شرقی، خاور دور، اقیانوسیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق ترانزیت دریایی و بنادر خود باشد.

ظرفت های بالقوه ی کشور در هر سه زمینه ی ترانزیت (جاده ای،ریلی و دریایی)کالا باعث شده که با اعلام بار ترانزیت به راحتی و در کمترین زمان ممکن مناسب ترین حمل کننده ی کالا ی ترانزیتی را یافت.

اعلام بار ترانزیت از طریق سایت آی ترابر یک  گزینه ی مناسب برای اعلام بار ترانزیتی جهت حمل به مقصد با اطمینان از حمل محموله ی ترانزیتی خود توسط شرکت های حمل ونقلی معتبر و رانندگان وسایل نقلیه ی با تجربه می باشد.

پنل کاربردی اعلام بار ترانزیت در واقع ارتباط دهنده ی صاحبان کالا ها و محموله های سبک و سنگین و فوق سنگین ،شرکت های باسابقه ی  در زمینه ی ترانزیت کالا و کامیون دارها است  که همگی از طریق سایت آی ترابر در جهت رساندن کالا به مقصد، همکاری تنگاتنگی دارند.

با اعلام بار ترانزیت از سوی صاحبان کالا،ما در سایت آی ترابر،بار اعلامی را به سرعت در میان سرویس دهندگان صنعت حمل ونقل کشوری اعلام کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن از سراسر کشور پیشنهاد های زیادی را دریافت و مناسب ترین آنها ارائه خواهد شد.

اعلام بار ترانزیت یک اعلام بار از طریق دنیای مجازی است که بدین  روش از سرعت زیاد اطلاع رسانی دنیای دیجیتال و سرعت در جهت تحقق ترانزیت  مناسب کالا استفاده می شود.

اعلام بار ترانزیت به دلیل وجود مدیریت و ساماندهی آنلاین توسط آی ترابر،در کمترین زمان ممکن ،پاسخ مناسب را اعلام خواهد کرد.

اعلام بار ترانزیت با استفاده از ظرفیت های مناسب کشور در زمینه ی ترانزیت کالا و رونق رو به رشد این صنعت از سرعت مناسبی برای دریافت ترانزیت به نقاط مختلف دنیا برخودار است که به راحتی می توان مطمئن بود که کالای ترانزیتی با اطمینان از صحت کالا به مقصد خواهد رسید.

 

 

کانال حمل بار

۲ پاسخ ها به “اعلام بار ترانزیت”

  1. با سلام .برای دسترسی آسان تر به اعلام بار لطفا شماره تماس را در زیرپست بنویسید زیرا اینترنت در برخی از مناطق ضعیف است

    • حتما بزودی انجام می شود ولی برای سهولت بیشتز سایت به گونه ای است فقط برای بار اول کمی سرعتش پایین هست برای دفعات بعدی بهتر می شود

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.