اعلام بار تبریز

اعلام بار نوامبر 4, 2016

اعلام بار تبربز

شهرتبریز ،مرکز استان زیبای آذربایجان شرقی است که بزرگ ‌ترین شهر منطقهٔ شمال‌غرب کشور و مناطق آذری‌ زبان بوده و از سویی مرکزصنعت، ارتباطات، بازرگانی، سیاسی، اداری، فرهنگی و نظامی منطقه ی شمال غرب ایران نیزمحسوب می‌شود.
تبریز با مساحت۲۳۷,۴۵ کیلومتر مربع، دارای جمعیتی حدود ۱/۸میلیون نفراست.
با نگاهی به پیشنه ی تاریخ این شهر مشخص می شود که اساس بنای تبریزحاضر، به دوره ی اشکانی و ساسانی برمی‌گرد.
تبریز در سال ۱۵۰۰میلادی و در دوره ی صفویان در مقام پایتخت ،به‌عنوان پنجمین شهر بزرگ جهان شناخته شد.
در دوره ی معاصر تبریز یکی از مراکز مهم اقتصادی و صنعتی در سطح کشور عنوان می‌شود. همچنین این شهر در دو قرن گذشته، مبدأ بسیاری از تحولات اجتماعی، فرهنگی و صنعتی در ایران بوده‌؛ به طوری که تبریز بنیانگذار انقلاب مشروطه و نقشی حیاتی در سیرتحولات بعدی کشور،نظیر انقلاب ۱۳۵۷و مدرنیته کردن کشور داشته‌است.
موقعیت خاص جغرافیایی تبریز و قرارگرفتن آن در میان کوه سهند و کرانه شرقی دریاچه ی ارومیه، تبریز را تبدیل به یکی از معدود راه‌های ارتباطی بین شمال و جنوب نموده است.
آزادراه شماره ۲ ایران که تبریز را به پایتخت کشور یعنی تهران، متصل می‌کند و نیز اتصال این شهر به راه‌آهن سراسری کشور که از این شهر تا کشور ترکیه و جمهوری خودمختار نخجوان امتداد دارد،باعث شده که تبریزهمچنان نقش حیاتی خود را در مسیر مبادلاتی ایران حفظ نماید.
بر اساس شواهد تاریخی، تاجران تبریز باروس‌ها، عثمانی‌ها، گرجی‌ها و هندوان روابط بین المللی داشته و تعداد زیادی از بازرگانان و صنعتگران در این شهر گرد هم جمع می‌شدند.
از قرن ۱۳ میلادی، بازرگانان انگلیسی‌ از راه جاده ی ابریشم و با گذشتن از شهر استانبول و ترابزون در ترکیه، کالاها را به بازار تبریز جهت خرید و فروش حمل می کردند.
موقعیت پررونق اقتصادی تبریز باعث شده که این شهر از قطب‌های بزرگ اقتصادی کشور باشد.
ارائه ی فعالیت‌های مهم اقتصادی و بزرگ تبریز در عرصه ی کشوری در بخش‌های صنعت تولیدیسبک وسنگین ، صنایع غذایی، صنایعفرهنگی و هنری ، بازرگانی – تجاری و خدماتی است.
قطب اصلی صنایع سنگین در شمال غرب کشورتبریز می باشد.صنعت مهم سیمان، نساجی، ماشین‌سازی، خودرو، داروسازی،پالایش و پتروشیمی از جمله صنایع وسیع در زیرشاخه های صنایع سنگین این شهر است.
از زمان تاسیس کارخانجات تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز دارای صنعتی پر درآمدی شده است.
تبریز امروزی در سطح منطقه به عنوان قطب صنعتی معرفی می شود.
صنایع با ارزش شیمیایی، صنایع مهم خانگی، ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات کانی غیرفلزی، مواد غذایی، آشامیدنی ،دخانیات، نساجی، پوشاک، و چرم از جمله صنایع پایین دستی،صنایع کوچک شهر تبریز می باشند.پنجاه و پنج درصدکارگاه‌های کاربردی و بزرگ صنعتی آذربایجان شرقی در تبریزاست که این امر موجب گرداوری نیروی کار لازم برای فعالیت در این کارگاه‌ها از اقصی نقاط آذربایجان در شهر تبریز شده است.
همچنین تبریز با تولیدسهم ۵۰ درصدی شیرینی و شکلات کشورمان، قطب اصلی صنایع غذایی و تولید نوشیدنی در کشور و خاورمیانه است.
قالی، سرامیک، سفال، جواهرآلات و نقره‌کاری های زیبا از صنایع دستی و هنری شهر تبریز است.
مهم‌ترین صادرات از جنس صنایع دستی تبریز ،قالی آن می باشد که شهرت جهانی و ارز آوری بالایی به خود اختصاص داده است به طوری که از سوی شورای جهانی صنایع دستی ،تبریز را شهر جهانی بافت فرش نامیده اند.
صنعت چرم تبریز با پیش گامی در صنعت چرم کشور به عنوان چرم با کیفیت و مهمی شناخته شده است.
چندین بزرگ‌راه و آزادراه در حومه ی شهر پل ارتباطی راه بین شهرهای کشور و شهر تبریز است.
از چهار فرودگاه بین‌المللی کشور،فرودگاه آسمان ‌باز تبریز نیز مشغول ارائه ی پروازهای داخلی، خارجی است.پرواز های خارجی این فرودگاه شامل پرواز به استانبول،ازمیر،باکو،اسپارتا،دبی،دمشق،مدینه،جده،نجف و بغداد است و پروازهای روزانه و فتگب داخلی نیز به اقصی کشور می باشد.
خط راه آهن تبریز– نخجوان از جمله خطوط مهم بین المللی کشوراست که تنها خط راه آهن تبریز نیز می باشد که از خطوط داخلی راه‌آهن تبریز می‌توان به خطوط تبریز–تهران، تبریز–مشهد و تبریز–
سلماس توجه کرد.
وجود صنایع تولیدی ،کاربردی و پر رونق در شهر تبریز و نیز راه های ارتباطی مختلف و در دسترس این شهر باعث شده که از دیر باز مقوله ی حمل ونقل در این شهر با سرعت بالای انجام گیرد.
کالاهای اساسی و مواد اولیه صنعتی تولید شده در شهر تبریز در کل کشور و خارج از ایران از طریق راه های ارتباطی و بین المللی این شهر به سرعت در اختیار مصرف کنندگان و صاحبان صنایع قرار می گیرد.
در همین راستا،جمعی از متخصصان خبره در زمینه ی اطلاع رسانی مرتبط با حمل ونقل کالاها،با اعلام بار تبریز در سایت معتبر آی ترابر مفتخر به ارائه ی خدمت رسانی به هموطنان از سراسر کشور می باشند.
اعلام بار تبریز؛گامی نو در ارئه ی خدمت رسانی حوزه ی حمل و نقل کشوری و ترانزیتی این شهر می باشد.
با اعلام بار تبریز؛کالا و محصولات قابل حمل شما هموطنان عزیز در کمترین زمان ممکن از سراسر کشور توسط شرکت های بزرگ و مهم حمل ونقل کشوری آماده ی حمل خواهد شد.
سرعت بالا،هزینه ی کم،صرفه جویی در وقت و انرژی جهت جستجوی وسیله ی مناسب حمل ونقل از مزایای اعلام بار تبریز ،برای جابجایی کالای مورد نظر شماست.
سایت آی ترابر،با هدف گسترش فعالیت های حمل و نقلی و ارائه ی خدمات بهتر به مشتریان گرامی در منطقه شمال غرب ایران ،اقدام به اعلام آمادگی جهت اعلام بار تبریز نموده است.
اعلام بارتبریز،شاه راه ارتباطی رانندگان ؛شرکت های حمل ونقل،صاحبان کالا ها و ما است که در کوتاه ترین زمان ممکن به اعلام بار تبریز از طریق به روز ترین شیوه های ارتباطی پاسخ جامع و مناسبی داده خواهد شد.
برای انجام حمل ونقل و ترانزیتکالا با خیالی آسوده ،بار خود را در اعلام بار تبریز اعلام کنید.

کانال حمل بار

یک پاسخ به “اعلام بار تبریز”

  1. ناصر صادقی در جولای 23, 2017 @ 9:57 ب.ظ

    ممنون از کانال اعلام بار ؛ بسیار جالب

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.