اعلام بار سرخس

اعلام بار نوامبر 8, 2016

اعلام بار سرخس

سرخس با مساحت ۵٫۴۷۲ متر مربع ،شمال‌شرقی‌ترین شهر کشور است که در مرز ترکمنستان در دشت خراسان  و در ۳۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد.سرخس ،مرکز شهرستان سرخس است.
این شهرستان در ۱۸۰ کیلومتری شرق مشهد واقع شده و از جنوب به رودخانه کشف رود و از شرق به رود تجن و از  غرب و جنوب غربی به ارتفاعات کپه داغ محدود می شود. سرخس ازطرف شمال به ترکمنستان، از باختر به شهرستان مشهد و از جنوب به شهرستان تربت جام محسور است. سرخس دارای هوای معتدل و خشک است.
مرز مشترک ایران و ترکمنستان  را رود هریرود که در ۲ کیلومتری خاور سرخس قرار دارد را تشکیل می دهد.

سرخس در دشت واقع شده و بلندی خاصی ندارد.

صنایع استخراج منابع گازی غنی خانگیران، از اصلی ترین صنایع این شهر است . گاز طبیعی ۶ استان کشور از شهرستان سرخس تأمین می‌ شود. همچنین آق دربند معدن فعال زغال سنگ سرخس می باشد.

به سبب موقعیت جغرافیایی سرخس در کانون کشورهای عضو اکو ، منطقه ویژه اقتصادی سرخس از موقعیت خاصی برخودار است که علاوه بر موقعیت استراتژیکی به عنوان بهترین دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه و سرزمین پهناور چین و روسیه و پل ارتباطی بازار های مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای منطقه ی خلیج فارس در جنوب ایران ، اروپا در غرب ایران و کشور افغانستان و پاکستان در شرق سرزمین  ایران واقع شده است.
منطقه ویژه اقتصادی و مهم سرخس یک استعداد ملی و منطقه ای استراتژیک است.
منطقه اقتصادی سرخس با قرار گرفتن در مناسب ترین مکان جغرافیایی در شمال شرق ایران و دارا بودن امکانات مناسب و زیرساخت‌های اساسی صنعت حمل‌ونقل تسهیل کننده ورود و خروج کالا  به جمهوری اسلامی ایران است.

امکان حمل بار و ترانزیت کالا از طریق راه های مختلفی چون،راه جاده ای،هوایی و ریلی برای شهرستان سرخس وجود دارد.

 راه آهن سرخس

راه آهن سرخس در  سال ۱۳۷۵ راه اندازی شد که در گذر۲۰ ساله ی عمر این ایستگاه ، روابط تجاری مطلوب و تاثیرگذاری با کشورهای آسیای میانه برای کشور ایجاد شده است.
۵۰ کیلومتر خط ریلی استاندارد و انبارهای مسقف و روباز و باراندازهای عظیم کالا موجب شده تا ظرفیتی ویژه برای صادرکنندگان کالا فراهم گردد.

بزرگترین پایانه ریلی مرزی کشور پایانه سرخس می باشد.

از ۲/۳ میلیون تن ترانزیت کالا،یک میلیون و ۲۷۵ هزارتن حمل ونقل ریلی بوده که از کشورهای آسیای میانه به مرزهای ریلی بخصوص بندرعباس حمل شده که  عمده کالاهای ترانزیت ریلی پنبه و کود از ازبکستان، سوخت و گوگرد از ترکمنستان، شمش آلومینیوم و کود از تاجیکستان بوده است.

راه آهن فعال و بین المللی سرخس، ۸۵ درصد ترانزیت ریلی کل کشور تامین می کند.

محصولات ترانزیتی مختلفی توسط  کریدور سرخس به بندرعباس جابجا شده که با ۹۲ درصد فعالیت؛این کریدور به فعال ترین کریدور کشور مبدل شده است.

کالاهای صادراتی غیرنفتی شامل ۲۰ درصد مصالح ساختمانی و ۲۷ درصد مواد غذایی بوده که از طریق مرز سرخس به کشورهای آسیای میانه حمل می شود.

فرودگاه سرخس

فرودگاه مهم و بین المللی الماس سرخس در محدوده گمرکی و منطقه ویژه اقتصادی سرخس با امتیاز مرز هوایی و باندی به طول ۴ کیلومتر و عرض ۶۰ متر، قابلیت فرود و پرواز انواع هواپیما را دارا است.
این فرودگاه با قرار گرفتن در نقطه صفر مرزی و دارا بودن مسیر پروازی مشهد – سرخس  برای ورود و خروج ترافیک هوایی بین المللی مناسب بوده و تمهیدات لازم در مورد برقراری سیستم گمرک و امور مهاجرت و سایر دستورالعمل های مشابه اتخاذ گردیده و خدمات هوانوردی لازم برای انجام پرواز سالم  نیز در محل قابل اجرا است. قرار گیری اداره کل گمرک، راه‌آهن، پالایشگاه گاز، منطقه ویژه و سد دوستی و امکان ترانزیت کالا از طریق فرودگاه سرخس برای شرق جمهوری اسلامی ایران بسیار حائز اهمیت است.

در واقع امتیاز هایی چون توسعه اقتصادی ،وجود منابع گازی و سد دوستی ، ریل عریض و نرمال ، اتصال شمال به جنوب و زیر ساخت های آماده مزیت های شاخص منطقه مهم اقتصادی سرخس می باشند.

پتانسیل های بالقوه ی شهرستان سرخس در زمینه ی حمل و نقل داخلی و ترانزیت کالا،باعث می شود که با اعلام بار سرخس در کوتاه ترین زمان ممکن به صورت غیرحضوری و آنلاین مناسب ترین راه برای کالای خود پیدا کنید.

در راستای توسعه ی خدمات آنلاین مجازی،سایت آی ترابر با اعلام بار سرخس مفتخر به خدمت رسانی به کلیه صاحبان کالا و رانندگان و شرکت های حمل ونقل می باشد.

با اعلام بار سرخس ،گامی نو در جهت دسترسی آسان و راحت به امکانات ترانزیتی و حمل ونقل داخلی بردارید.

اعلام بار سرخس،کوتاه ترین راه برای یافتن وسیله ی مناسب برای بار مورد نظر شماست که صرف هزینه و زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد.

به دلیل اهمیت منطقه ی ویژه ی اقتصادی سرخس و پویا بودن صنعت حمل ونقل و وجود راه های ارتباطی مختلف و در دسترس،با اعلام بار سرخس ،در اولین فرصت از سراسر کشور پیشنهاد های زیادی برای جابجایی محموله های سبک وسنگین شما ارائه خواهد شد.

با اعلام بار سرخس،می توانید هر یک از راه های مختلف ارتباطی هر منطقه را برای حمل کالا و بار خود در نظر بگیرید تا محموله های شما با اطمینان و صحت کامل به مقصد برسند.

اعلام بار سرخس پنل ارتباطی صاحبان کالا،شرکت های حمل ونقل و ترانزیت کالا به سرتاسر دنیا و رانندگان وسایل نقلیه ی مختلف می باشد تا از طریق این درگاه بهترین سرویس در کمترین زمان و با مناسب ترین قیمت برای شما ارائه شود.

 
کانال حمل بار

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.