حمل و نقل بین المللی | حمل بین المللی کالا

اعلام بار جولای 17, 2017

اعلام بار بین المللی

در باب حمل بین المللی می توان گفت که حمل ونقل از جمله ضروریات اقتصادی و در ابعاد وسیع جهانی ،مبادله کالاها و خدمات میان هر یک از مصرف کنندگان کره زمین شکلی از حرکات را پدید می آورد که در آن منابع اقتصادی نظیر سرمایه ،نیروی کار،زمان و تکنولوژی بکار رفته است تا مصرف کننده را به کالاها و منابع و تولید کننده را به بازده برساند به بیان ساده تر محصول حمل ونقل در عین حال که یک  پیچیده و مرکبی است ، تابع تغییرات تقاضا در نقاط و یا بخشهای دیگر اقتصاد نیز می باشد.

سالانه چند صد میلیارد دلار کالا در جهان مبادله می شود تا نیازمندیهای گوناگون ساکنان نقاط مختلف جهان تامین شود،در این میان سهم عمده ی سیستم حمل ونقل جهان برای افزایش حجم مبادلات بسیار قابل توجه است.

در یک تعریف کلی؛ جابجایی محمولهای باری و کالا از نقطه‌ای در داخل کشور به نقطه‌ای در داخل کشور دیگر با رعایت قوانین و مقررات حاکم آن کشور حمل ونقل بین المللی تعریف می شود.

در حمل و نقل بین المللی،تشریفات و قوانین خاصی برای حمل کالا وجود دارد که در این راستا شرکت های حمل و نقل، وسایل حمل کننده و مسیرهای تردد جهانی همگی دارای ضوابطی از پیش تعیین شده هستند که هریک تعاریف و دستورالعمل های مخصوص به خود را دارند.
صاحبان محموله های باری،کالاهای خود را به شرکت های بین المللی حمل ونقل می سپارند که این شرکت ها از یک شخصیت حقوقی که به منظور انجام عملیات حمل و نقل بین‌المللی که شامل فعالیت‌های فورواردی و کریری و تواماً تشکیل شده است،خواهد بود.

عمل هماهنگی و ترتیب حمل کالا به یکی از طریق مختلف زمینی، هوایی، دریایی و یا ترکیبی از آنها و قبول مسوولیت به موجب بارنامه صادره و  قراردادهای منعقده از فعالیت فورواردی است.
تصدی بلافصل جابجایی کالا از کشوری به کشور دیگر به یک طریق حمل و بر طبق قرارداد حمل را نیز فعالیت کریری می نامند

حمل کالا

بار اصلی حمل ونقل بین المللی بر دوش شرکت های هماهنگ کننده می باشد که وظایف شرکت های حمل و نقل بین  المللی شامل ؛انعقاد قرارداد حمل و صدور راهنامه،تهیه اسناد و مدارک برای امکان سفر از قبیل کارنه تیر، کارانه دوپاساژ،دوزبلاغ،ویزا، بیمه نامه،گواهی قبول ، تودیع ضمانتهای لازم به ارگانهای ذیربط جهت مدارک و اسناد ضروری،تامین کامیون مناسب برای حمل با توجه به مهلت مقرر در قرارداد ،تحویل گرفتن کالا از فرستنده یا فورواردر و نظارت در بارگیری کامیون از نظر تطبیق مندرجات اسناد حمل با محموله ،ارائه ی اسناد مربوط به مقامات گمرکات از مبدا تا مقصد راهنامه و مراقبت در سالم نگه داشتن  پلمپهای گمرکی،تحویل کالا به گیرنده در محلهایی که به وسیله ی مقامات گمرکی تعیین و اجازه داده می شود، رعایت مسیر مشخص شده و مدت زمان حمل کالای ترانزیتی که مقامات گمرکی تعیین می کنند، رعایت مسیر و مدت زمان حمل کالا بر طبق قرارداد حمل ،تخلیه یا نظارت بر تخلیه و شمارش کالا و امضای اسناد کسر و اضاعه و آسیب دیدگی ،دقت در تحویل محموله به مقصد و اخذ گواهیهای مربوطه می باشد که همگی داری رویه ای منظم و منسجم است که با استناد از مفاد قانونی مصوب توسط کشورها رعایت می شود.

 

 

 

 

یک پاسخ به “حمل و نقل بین المللی | حمل بین المللی کالا”

  1. حمل و نقل اثاثیه منزل توسط کامیون های ۶متری باکارگران حرفه ای با۱۰۰عددپتوضربه گیر لابه لای اثاثیه منزل بابیمه بارنامه بصورت شبانه روزی ۱۰۰ تضمینی ۰۹۱۳۵۷۷۶۸۱۵ تخفیف ویژه

ارسال نظر

برای ارسال آگهی باید عضو سایت شوید . اگر هنوز عضو سایت نشده اید هم اکنون عضو سایت شوید.